A tökéletes domain név. (Létezik vagy csak egy helyi legenda?)

domain név választás

Gondolom erre most mindenki felkapta a fejét, hiszen még napjainkban is rengeteg fejtörést okoz ez a téma. Bármibe is fogtok bele, a kezdéshez szükség lesz egy weboldalra vagy egy webáruházra, aminek az alapja a megfelelő domain név.

Ez talán az egyik legkritikusabb pont, hiszen a kiválasztott domain nagy valószínűséggel a vállalkozásod teljes életét végig fogja követni. Érdemes időt szakítani a kiválasztásra, mérlegelni a lehetőségeket. Amikor elkezdtem vállalkozni – legyen szó a webárházról vagy a weboldalról-, nem szépítek, mindkét esetben legalább 15 domain nevet lefoglaltam, mert egyszerűen nem tudtam eldönteni, hogy melyik a „tökéletes”.

Ez nem csak pénzkidobás volt a részemről, hanem egy extra stresszfaktor is, ami végig kísért amíg meg nem találtam a számomra tökéletes tizenhatodik opciót. Tanulva a saját hibáimból, igyekeztem összeszedni néhány kapaszkodót Nektek.

A domain név lesz a vállalkozásod webes elérhetősége. Ezt fogják a látogatók, a potenciális vásárlók megjegyezni, erre fognak rákeresni. Egy jól megválasztott domain névvel komoly előnyre tehetsz szert a konkurenciával szemben.

Lássuk, hogy milyen elemekből épül fel egy domain név!

Második színtű domain név

Általában ez szokott nagyobb fejtörést okozni. A második szintű domain legtöbbször a vállalkozás nevét, márkáját szokta tartalmazni. A vállalkozás nevét abban az esetben érdemes domain névnek választani, amennyiben lefedi azt a szolgáltatást vagy terméket amire az egész vállalkozást felépíted. A domain névnek könnyen kiolvashatónak, kimondhatónak és megjegyezhetőnek kell lennie.

Legfelső szintű domain név

A legfelső szintű domain része minden domain névnek. A galayxwebdesign.hu esetében ez a „.hu”. Ez valószínűleg nem fog nehézséget okozni a domain név választás során. A legáltalánosabb probléma ami itt felmerülhet az, hogy .hu vagy .com végződésű legyen-e. (Ha itt megengedtek egy tanácsot, én mindkét verziót lefoglalnám. [És le is foglaltam a sajátom esetében. 😊 ]). Ezt azért érdemes megfontolni, mert ha angol nyelvű domaint választunk (pl. galaxywebdesign) fennáll a lehetőség arra, hogy valaki lefoglalja ugyanazt, amit te, csak. com végződéssel.

Aldomain

Ezek mindig a második szintű domaintől balra találhatóak. Ha már megvásároltál egy domaint, akkor szabadon hozhatsz létre új aldomaineket. Ilyen eset lehet, amikor a vállalkozás blogja vagy a webáruház kap külön aldomaint. Például: proba.galaxywebdesign.hu.

Domain név szabályok

Érdemes a domain név kiválasztásakor feltenni a kérdést, hogy hosszú távon mi is lenne a cél. Szeretnétek márkát, brandet építeni? Ha a válaszod határozott IGEN, akkor kreatív és jól márkázható domain névre lesz szükséged. Egy márkázható domain név kitűnik a tömegből, de emellett könnyen megjegyezhető.

Lássuk milyen szabályoknak kell megfelelnie egy domain névnek:

  • Könnyen kiolvashatónak kell lennie
    • Érdemes leírva is látni
  • Egyszerűen ki lehessen mondani
  • Megjegyezhető legyen
  • Ne legyen túlságosan hosszú (max. 10-15 karakter)
  • “A” és “Az” névelőket kerülni a könnyebb kiolvashatóság miatt
  • Kerülni kell a kötőjelek alkalmazását
  • Nem csak a domain nevet szükséges ellenőrizni, hanem azt is, hogy a social oldalakon is található-e hasonló.
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • TikTok

Névválasztási formátumok

Egy domain név több formátumú lehet. Mielőtt elkezdenéd a tökéletes domain nevet keresgélni, célszerű előtte a név formátumát meghatározni. Hogy milyen formátumok vannak?

  • Saját név
  • Vállalkozás cselekvését leíró név
  • Vállalkozásodhoz közeli szavak összekapcsolása
  • Egyszerű szó
  • Kezdőbetűk
  • Új szavak kitalálása

Ötletek szerzése

Felmerülhet benned a kérdés, hogy rendben most már tudom a szabályokat, a választási formátumokat. De honnan szerzek ötletet vagy mi alapján induljak el? Ez egy nagyon jó kérdés és sokan itt szoktak megakadni.

A saját tapasztalataim alapján én azt tudom ajánlani, hogy elsősorban érdemes a konkurenciákat megfigyelni, hogy nekik milyen domain és social nevük van. Első lépésként írd be a vállalkozásod témáját (pl: szépségápolás) és nézd meg, hogy milyen találatokat ad ki a Google.

Ha ezek után még így sem találsz a számodra megfelelő domain nevet, akkor érdemes tovább keresgélni a Facebook, Instagram, Twitter és hasonló social oldalakon. Itt már biztosan lesz olyan elképzelés, ami támpont lehet a továbbiakban.

Miután találtál pár szimpatikus domain nevet, akkor érdemes az egyes szavaknak a szinonímáit megnézni, hogy azok foglaltak-e. Például ha tetszik a “weboldalkeszites” domain, de foglalt, akkor érdemes a szinonímákat is megnézni, mint például a “weboldaltervezes” domain nevet. Ha ez is foglalt, akkor célszerű tovább próbálkozni.

Eszközök, amik a segítségedre lehet:

Névgeneráló oldalak:

Ha a keresgélések során nem jártál sikerrel, akkor ajánlani tudok pár oldalt, ami különböző domain neveket generál.

Fontos, hogy a név különbözzön a versenytársakétól. A netmasters.hu vagy a tarhely.eu oldalakon könnyedén leellenőrizheted, hogy foglalt-e az adott domain név.

Összegzés

A létezik-e tökéletes domain kérdésre a válasz az, hogy nem tudom. Ha a tökéletest nem is, de azt gondolom mindenki meg tudja találni azt az egyet, ami neki tökéletes, amivel 100%-ig azonosulni tud, amire elégedetten fog gondolni a jövőben. Nem érdemes aránytalanul sok időt beleölni a kiválasztásában, hiszen addig a teljes projekt leáll. Ebben szeretnék segíteni. Keressetek bátran ezzel kapcsolatban, és keressük meg együtt a számotokra tökéletes domaint!

Elakadtál? Beszéljük meg!

Botond

Botond

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Hasonló cikkek

Értesülj első kézből!

Kategóriák

Kövess Minket!